Савети за родитеље

Настојите да Ви, Ваше дете и сви укућани поштујете распоред који сте направили , да мотивиште дете да га поштује , да кућни послови не ометају учење детета, тако ће кућни распоред прећи у рутину коју ће те поштовати и која ће Вам олакашати рад и учење, наравно да га можете кориговати ако на крају недеље схватите да нешто нисте добро испланирали .
Поред кућног распореда учења подстичите добре навике детета, дете треба свакодневно да се буди у исто време и да одлази на спавање у исто време, да има довољна сна, да има уредне оброке, да му обезбедите кутак за учење и да увек учи на том месту , да има времена за одмор , рекреацију и дружење. Време одмора и дане викенда искористите да наградите Ваше дете заједничим излетом, шетњом, омиљеним колачем или нечим што га радује…
Пружите вашем детету подршку при комуникацији са наставницима и прикупљању материјала , похваљујте његов напредак и рад и указујте му на важност учења код куће.Користите дечије уџбенике као „орјентир“ , текстови су прилагођени узрасту деце ,поступни су и информације и задаци иду од лакших ка тежим, имају појашњења, речнике непознатих речи, пригодне задатке, слике, шеме и у њима је градиво које је „одмерено“ за узраст Вашег детета.Деца имају развијен „систем „ ,односно начин, обраде нове лекције са својим наствницима, подстичите их да самостално тако обраде лекцију и сада код куће наравно уз Вашу помоћ и помоћ који Вам пружају наставници.

Дете је потребно подржавати, охрабривати, поштовати и веровати у његове способности да ће савладати проблеме и успети у оном што жели. То би значило избацити у свом понашању изјаве као што су: “Како ти се то могло догодити?”, “Не буди глупа!”,“Како то не разумеш!? Укључи мало мозак”, “Ма ти си ленчуга!”, “Ако тако наставиш, бићеш само ђубретар кад одрастеш” и сличне које детету руше самопоштовање и самопоуздање, па демотивишу за било какве даље покушаје.
Више разумевања у разговору, толеранција за грешке, усмереност на дете, а не на своја осећања – важни су за дететову мотивацију за даљи рад. Детету је за савладавање новог градива потребна подршка, охрабрење и поверење да оно то може. При томе је битно да та подршка није само на речима и није испразна. Није довољно само рећи детету “Можеш ти то, верујем ја у тебе”, посебно не онда кад је дете фрустрирано јер му нешто не иде, у таквим је ситуацијама осим подршке потребно послушати у чему је проблем, и заједно с дететом потражити могућа решења. Вешти родитељи и вешти учитељи, увек пазе да је при томе помоћ таман довољна, чим дете дође надомак тога да може само – треба га пустити, тако да осети мало препреке и ужитак савладавања исте, након тога гласно приметити да је успело, да је “укапирало” како треба, подржати и појачати тај тренутак.
Нека деца заиста не воле одређено градиво, нпр. математику или учење година док памте градиво историје – и треба им да се пожале. Ту ускакати као глас савести који говори “Мораш!”, “То ти је задатак и готово!” – не помаже, чак одмаже на начин да се дете почне опирати и родитељу који то говори, а и појачава отпор према учењу “досадног” градива. Детету ће помоћи родитељ који га разуме, који му покаже да зна како му је то тешко, који покаже да не зна како би му помогао, који понуди помоћ, али је не намеће. Често дете које осети саосећање и прихватање од стране родитеља преузима одговорност након што се изјада или краткорочно одустане од задатка, онда се враћа и наставља са радом. Искрени коментари родитеља типа: “А да ти то не урадиш, што би онда било? Ако није страшно, пусти то.”, или “Јој, то мора да је тешко и ја сам мрзела да учим напамет.” често доводе до тога да дете само схвати да мора то урадити и да се врати послу с више елана.
У прилог овог теста достављамао Вам и савете за успешније учење , они су познати Вашој деци јер смо о томе разговарали у школи , подсетите их .
У нади да ће наш заједнички циљ, успешно учење Ваше деце а наших ученика, бити остварен. Срдачан поздрав!
Стручна служба ОШ „Драгомир Марковић“ Крушевац

Поштовани родитељи ,
Влада Републике Србије донела је одлуку да због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи привремено обустави непосредни образовно-васпитни рад у основним и средњим школама. Привремено обустављање непосредне наставе у школама не значи и обустављање образовно-васпитног рада са ученицима. Верујмо да сте већ успоставили комуникацију са наствницима и учитељима Вашег детета и да добијате благовремено информације, материјал за учење Вашег детета и подршку, такође верујем да подстичете Ваше дете да свакодневно прати ТВ часове који се емитују на РТС 3. Уколико нисте у могућности да Вашем детету обезбедите интернет комуникацију и пријем материјала од наставника , покушајте да остварите конуникацију са родитељима деце из одељења Вашег детета, укoлико имате било каквих проблема телефоном контактирајте школу 037 / 446-890 и 446- 891у периоду од 09:00 до 12:00 часова, такође за сва питања можете стручну службу контактирате и мејлом ppdragomir@yahoo.com
Желимо да Вам наши савети помогну да учење код куће буде што успешније.
Као и сваки посао који обављамо тако и учење треба планирати. Пре свега разговарајте са Вашим дететом и објасните му да, иако је код куће дете, мора имати тачно одређено време које ће свакодневно посветити учењу .Наравно да ће Ваш расоред зависити од распореда ТВ часова ( rasporednastave.gov.rs), које Ваше дете је у обавези да прати, од договора који сте постигли са наставником у ком времену у току дана добијате материјале и инструкције а и од Вашег радног времена и дневне организације.
У школи смо постигли договор да пратимо распореду школских часова и да се комункација наставника и ученика одвија према распореду : ученици нижих разреда од 13: 30 часова а ученици виших разреда од 07:30 часова , што не значи да наставници, родитељи и ученици договарати , планирати и реализовати учење, комуникацију и подршку у неком другом периоду. Најважније је да дете свакодневно учи и ништа не одлажите за сутра. Ако се дете понаша у стилу „има времна“ или „касније ћу то“ подсетите га да се одлагање претвара у нагомилано градиво које неће моћи да савлада. Дакле, са вашим дететом направите кућни распоред часова и активности за сваки дан у недељи :
Пример
Време Понедељак
08:00 – 09:30 Рад на задацима које сте добили од наставника претходног дана и слање наставнику повратна информације
09:30-10:00 Одмор, освежење
10:00-12:00 ТВ часови,
Записивање нејасноћа које треба разјаснити из уџбеника или питати наставника
12:00-13:00 Прикупљање материјала које Вам достављају наставници
17:00-18:30 Рад на домаћим задацима и часови учења

*Литература

  1. М.Ђорђевић (1994) , Као успешно васпитавати-педагогија и психологија родитеља :Градина.